Årsmöte och föredrag med tema Trygghet

Välkommen till Skarpnäcks Trädgårdsstadsförenings årsmöte onsdagen den 16 mars 2016, klockan 18:30 i ladan på Karl o Kristinas Torp i Pungpinan.

Vi hälsar alla medlemmar välkomna till föreningens årsmöte 2016 för att diskutera vad föreningen kan göra för din trivsel och vad du kan göra för föreningen. Föreningen bjuder på smörgås och mineralvatten/lättöl, samt kaffe med kaka. Ett glas vin eller öl finns att köpa.

Föredrag med tema Trygghet
I samband med årsmötet brukar föreningen bjuda på ett föredrag om något som är lokalt kopplat till vårt område eller våra intressen. I år får vi ta del av ett föredrag kring temat Trygghet. Representanter inom förebyggande av brott kommer närvara och berätta hur vi kan hjälpas åt att skapa en tryggare miljö där vi bor och vistas. Bland annat får vi träffa en person från Skarpnäckslyftet, kommunens satsning för att öka tryggheten genom att ge bra förutsättningar och sysselsättning för de unga i området. Vi får även en presentation av Trygve, en app som flyttar in grannsamverkan i den digitala eran.

Årsmötesförhandlingar
Årsmötesförhandlingarna är stadgeenligt formella med genomgång av verksamhetsberättelse och revisionsberättelse och val av förtroendevalda. Inkomna motioner diskuteras och besvaras.

Formalia
Denna kallelse delas ut till hushåll i Skarpnäcks Trädgårdsstadsförenings kärnområde.

Handlingar:
dagordning
verksamhetsberättelse
revisionsberättelse
budgetförslag
verksamhetsplan

Har du inte tillgång till internet är du välkommen att kontakta styrelsen så skriver vi ut handlingarna till dig. Handlingarna kommer även att finnas tillgängliga på årsmötet.

Motioner och valberedning
Om du önskar att någon speciell fråga ska behandlas på årsmötet kan du skicka in en motion till årsmötet. Motioner ska vara inlämnade senast 9 mars.
Valberedningen tar tacksamt emot förslag till förtroendevalda i föreningen. Kontakta Tommy Karlsson, 070-767 04 20.

18.30 Inskrivning i röstlängden
18.45 Föredrag med tema Trygghet
19.45 Paus med förtäring
20.15–21.00 Årsmötesförhandlingar
Plats: Karl o Kristinas Torp, Skarpnäcksvägen 52

Anmälan
Anmäl hur många som kommer från ert hushåll så att vi kan beställa lagom många smörgåsar.
Anmäl dig genom att mejla till info@skarpnack.org eller ring någon i styrelsen.

Hjärtligt välkommen önskar
Styrelsen i Skarpnäcks Trädgårdsstadsförening